تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان

تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان

هدف پژوهش تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان ، تأثیر آموزش ریاضی به روش UCMAS 

بر توسعه ذهنی کودکان سنی 5 تا 12 سال در شهر تبریزبود. .

طرح پژوهش پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر

دوره ابتدایی پایه چهارم در شهر تبریز در سال تحصیلی 94-1393 بودند که از این جامعه، تعداد 60

دانش‌آموز (30 نفر در گروه آزمایشی و 30 نفر در گروه کنترل) به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای

انتخاب شدند. سپس از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد و بعد از اجرای پیش آزمون یوسی‌مس برای

گروه آموزش اجرا شد و گروه کنترلی آموزشی دریافت نکرد و بعد پس­آزمون به عمل آمد.

برای جمع­آوری داده­ها از آزمون­های توسعه ذهنی کودکان و بهبود حل مسئله ریاضی غباری­ بناب و همکاران،

مقیاس عملکرد حافظه عددی وکسلر، و مقیاس عملکرد هوش منطقی- ریاضی عابدی استفاده شد.

پایایی آزمون عملکرد حل مسئله 92/0، حافظه عددی 88/0 و هوش منطقی- ریاضی 67/0 بود.

روایی آزمون­ها نیز در سطح مطلوب است.

تأثیرآموزش ریاضی برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که

آموزش یوسی‌مس باعث بهبود عملکردحل مسئله، حافظه عددی و هوش منطقی- ریاضی در کودکان می­شود.

بنابراین با آموزش یوسی­مس می­توان مهارت­ها و توانایی­های ریاضی کودکان را افزایش داد.

برای دانلود کامل این مقاله کلیک کنید

تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان

هدف پژوهش تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان ، تأثیر آموزش ریاضی به روش UCMAS  بر توسعه ذهنی کودکان سنی 5 تا 12 سال در شهر تبریزبود. . طرح پژوهش پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر  دوره ابتدایی پایه چهارم در شهر تبریز در سال تحصیلی 94-1393 بودند که از این جامعه، تعداد 60  دانش‌آموز (30 نفر در گروه آزمایشی و 30 نفر در گروه کنترل) به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند.
برای دانلود کامل این مقاله کلیک کنید

 

دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات
مطالب مرتبط
نظر شما چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منتظر تماس شما هستیم...
شنبه تا پنجشنبه 9 تا 17