تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان
هدف پژوهش تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان ، تأثیر آموزش ریاضی به روش UCMAS
بر توسعه ذهنی کودکان سنی 5 تا 12 سال در شهر تبریزبود. .
طرح پژوهش پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر
دوره ابتدایی پایه چهارم در شهر تبریز در سال تحصیلی 94-1393 بودند که از این جامعه، تعداد 60
دانشآموز (30 نفر در گروه آزمایشی و 30 نفر در گروه کنترل) به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای
انتخاب شدند. سپس از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد و بعد از اجرای پیش آزمون یوسیمس برای
گروه آموزش اجرا شد و گروه کنترلی آموزشی دریافت نکرد و بعد پسآزمون به عمل آمد.
برای جمعآوری دادهها از آزمونهای توسعه ذهنی کودکان و بهبود حل مسئله ریاضی غباری بناب و همکاران،
مقیاس عملکرد حافظه عددی وکسلر، و مقیاس عملکرد هوش منطقی- ریاضی عابدی استفاده شد.
پایایی آزمون عملکرد حل مسئله 92/0، حافظه عددی 88/0 و هوش منطقی- ریاضی 67/0 بود.
روایی آزمونها نیز در سطح مطلوب است.
تأثیرآموزش ریاضی برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که
آموزش یوسیمس باعث بهبود عملکردحل مسئله، حافظه عددی و هوش منطقی- ریاضی در کودکان میشود.
بنابراین با آموزش یوسیمس میتوان مهارتها و تواناییهای ریاضی کودکان را افزایش داد.
برای دانلود کامل این مقاله کلیک کنید
تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان
هدف پژوهش تأثیرآموزش ریاضی برتوسعه ذهنی کودکان ، تأثیر آموزش ریاضی به روش UCMAS بر توسعه ذهنی کودکان سنی 5 تا 12 سال در شهر تبریزبود. . طرح پژوهش پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره ابتدایی پایه چهارم در شهر تبریز در سال تحصیلی 94-1393 بودند که از این جامعه، تعداد 60 دانشآموز (30 نفر در گروه آزمایشی و 30 نفر در گروه کنترل) به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند.
برای دانلود کامل این مقاله کلیک کنید